Jeżeli masz problem ze swoją kserokopiarką, skontaktuj się z naszym serwisem (tel. 012-292 05 13, email: biuro@marimpex.krakow.pl). Wcześniej jednak, jeżeli nie jesteś pewien na ile poważny jest twój problem, sprawdź czy jesteś w stanie rozwiązac go samodzielnie. Niektóre usterki bywają prozaiczne i można usunąć je samodzielnie zaoszczędzając sporo czasu.
Objawy Diagnostyka Rozwiązanie
Główny przełącznik jest włączony lecz kopiarka nie działa.
  • Czy wtyczka znajduje się w gnieździe?
  • Czy włącznik listwy zabezpieczającej nie jest wyłączony?
  • Podłącz prawidłowo urządzenie do zródła zasilania.
  • Włącz listwę zabezpieczającą.
Kopiowanie nie rozpoczyna się po naciśnięciu przycisku rozpoczęcia kopiowania.
  • Czy przednie drzwiczki są całkowicie zamknięte?
  • Czy umieszczone kasety odpowiadają rozmiarom oryginałów?
  • Czy ilość wydruków nie jest ustawiona na "0"?
  • Czy włączony jest tryb oszczędzania energii?
  • Zamknij do końca przednie drzwiczki.
  • Włóż odpowiednią kasetę.
  • Ustaw żądaną ilość kopii.
  • Naciśnij dowolny przycisk poza przyciskiem rozpoczęcia kopiowania.
Obraz kopii jest zabrudzony.
  • Czy pas transmisyjny ADF jest czysty?
  • Czy poziom gęstości zaczernienia jest prawidłowy?
  • Wyczyść.
  • Dostosuj poziom gęstości; skontaktuj się z punktem serwisowym by ponownie ustawić poziom gęstości zaczernienia.
Obraz kopii jest zbyt jasny.
  • Czy poziom gęstości zaczernienia jest prawidłowy?
  • Czy nie jest wyświetlony komunikat "ADD TONER" (proszę uzupełnić toner)?
  • Czy papier do kopiowania nie jest wilgotny?
  • Dostosuj poziom gęstości; skontaktuj się z punktem serwisowym by ponownie ustawić poziom gęstości zaczernienia.
  • Uzupełnij toner.
  • Wymień papier do kopiowania na suchy.
Niska jakość kopii.
  • Czy papier do kopiowania jest wilgotny?
  • Czy nie zapala się lampka informująca o konieczności kontroli serwisowej?
  • Wymień papier do kopiowania na suchy.
  • Skontaktuj się z punktem serwisowym.
Nie można wykonać kopii nawet po usunięciu zablokowanego papieru.
  • Czy nie świeci jeszcze jakaś lampka sygnalizująca zablokowanie papieru?
  • Czy podczas usuwania zacięcia w kopiarce nie został skrawek papieru?
  • Korzystając z odpowiedniej procedury usuń zablokowany papier ze wszystkich miejsc wskazanych przez migające lampki.
  • Skontaktuj się z punktem serwisowym.
Toner jest nadmiernie zużywany.
  • Czy często kopiujesz grube oryginały, np. książki przy otwartej klapie kopiarki?
  • Korzystając z funkcji usuwania ramki i środkowego marginesu zmniejszysz zużycie toneru.
Obraz kopii ma czarne linie.  
  • Skontaktuj się z punktem serwisowym.